Voor wat extra kleur in je interieur of exterieur!

Veel gestelde vragen

Kan ik een stofstaal aanvragen?
Het kan soms lastig zijn online een stof, kleur en/of structuur te beoordelen. daarom bieden wij een stalenservice aan. Afhankelijk van de stof betaal je vanaf € 1,50 voor de staal van jouw keuze excl. verzendkosten. Zo kun je de kleur, structuur en het patroon bekijken en de stof eventueel naast de gordijnen, vloer of andere meubels houden.

Bestel en betaal je staal via de site en mail naar info@kleurmeester.nl de namen van de stoffen waarvan je stalen wenst te ontvangen. Heb je een keuze gemaakt en bestel je een stof uit ons assortiment dan krijg je het bedrag van de stofstaal terug.

Hoe vul ik mijn stof hoeveelheid in?
De hoeveelheid van de stof word aangegeven in meters. Door een punt te gebruiken na het aantal meters kun je decimeters en centimeters aangeven.

Kan ik een product of stof ook komen bekijken?
Ja, dat kan. Als je van plan bent om een woon product of stof te kopen is het fijn om het van dichtbij te kunnen bekijken. Maak een afspraak per mail of per telefoon en kom langs! Ons adres: Hendrik FIGEEWEG 3F, BAK D1, 2031 BJ HAARLEM.

Krimpt de stof nog?
Al onze stoffen zijn gemaakt van natuurlijke en ecologisch geverfde vezels. Ze worden direct van het weefgetouw afgenomen, daarom is een lichte krimp van gemiddeld 10% in de lengte van de stof en 4% in de breedte normaal na de eerste wasbeurt. We houden hier rekening mee bij het afmeten van onze producten. Mocht je alleen stof bestellen houd dan rekening met de krimp bij je bestelling. Onze buitenstoffen zijn gemaakt van acryl en krimpen daarom niet.

Ziet mijn product er hetzelfde uit als op de foto's?
We hebben veel zorg besteed aan het fotograferen van onze producten. Hiervoor hebben we professionele apparatuur en speciale verlichting gebruikt. Echter kan de kleur per beeldscherm verschillen. Wil je zeker weten dat je de gewenste stof besteld? Bestel dan eerst een stof staal.

De kant en klaar producten worden gemaakt van de stoffen die kleurmeester in haar assortiment heeft. Deze stoffen hebben streeppatronen die lopen over de volle breedte van de stoffen. Dat betekent dat het patroon van een bestelt product kan afwijken van de getoonde foto’s omdat slechts een deel van de stof word gebruikt om het product te maken. Indien je exact het product van de foto wilt bestellen kan het zijn dat er een meerprijs gevraagd word. Mail naar info@kleurmeester.nl om de mogelijkheden te bespreken.

Hoe bestel ik een product op maat?
Heb je interesse in een product op maat, stuur dan een email met je wensen en contactgegevens. Nadat je wensen zijn doorgenomen (indien nodig tijdens een afspraak) ontvangt je een prijsopgave. Na akkoord en aanbetaling van 50% zal kleurmeester.nl starten met je product op maat. Voor alle stoffen die niet op voorraad zijn en speciaal voor jou besteld worden, vragen wij een aanbetaling van 50% van het factuurbedrag. Op maat producten en afgeknipte metrages kunnen niet worden teruggenomen door kleurmeester.nl.

Hoe snel heb ik mijn product in huis?
Wanneer het product/stof op voorraad is de levertijd doorgaans 2-3 werkdagen na ontvangst van de betaling. Mocht een product/stof niet op voorraad zijn, dan ontvang je een email met te verwachte levertijd. Bij producten op maat word in overleg een levertijd afgesproken. De levertijd van de buitenlandse stoffen die niet op voorraad zijn kan variëren van 2 tot 4 weken. 

Verzenden jullie ook naar het buitenland buiten?
Jazeker! Versturen naar België en Duitsland is al ingericht op de website. Voor verzenden naar andere landen, neem dan contact op. Geef het product en de hoeveelheid door met je adres. Wij zullen vervolgens de verzendkosten voor je berekenen en komen bij je terug met de kosten. Als je akkoord gaat zullen we, na ontvangst van de betaling, de order voor je in orde maken en naar je opsturen.

Waarom staat er een jaartal achter een aantal stoffen en zijn deze duurder?
Een aantal van onze Sunbrella stoffen zijn pas na 3 jaar weer opnieuw geweven. De grondstoffen en schaarste van deze stoffen heeft de prijs enorm doen stijgen. Daarom zijn we genoodzaakt de prijzen van deze stoffen te verhogen. Gelukkig hebben we een aantal stoffen op voorraad kunnen nemen met de oude prijzen maar dat geldt niet voor alle stoffen. Het verschil is zichtbaar door de hogere prijs en het jaartal. Van producten gemaakt van deze stoffen in onze webshop hebben we ook de prijzen aangepast.

Waarom is een afneembaar tafelkleed duurder dan een gewoon tafelkleed of tafelzeil?
Een gecoat tafelkleed heeft een behandeling ondergaan, waarbij een kant van de katoenen stof een acryl laag heeft gekregen. Hierdoor wordt het kleed waterdicht en vlekwerend, maar behoud het zijn rijke uitstraling. Deze behandeling maakt het tafelkleed duurder dan een katoenen tafelkleed. Een gecoat tafelkleed is geweven, heeft daarom een langere levensduur dan tafelzeil, scheurt minder snel en is machine wasbaar. De functie van een tafelkleed met coating is dan ook te vergelijken met tafelzeil, maar de kwaliteit en de prijs niet.

Hoe kan ik een waardebon inleveren?
Heb je een waardebon en wil je deze inleveren? Vul dan de code in bij de kortingscode ruimte in de winkelwagen. Mocht je code niet het gewenste resultaat opleveren, neem dan contact met ons op. Vermeld het nummer van je waardebon en je gewenste product(en). We nemen zo spoedig mogelijk contact met je op over het verzilveren van je waardebon.

Kan ik meer stof bestellen dan beschikbaar op de site?
Ja, dat kan. Neem contact met ons op en vermeld je gewenste aantal metrage. Wij zullen contact opnemen met onze leveranciers om te kijken of zij de stof op voorraad hebben. En komen bij je terug met een te verwachte levertijd.

Kan ik mijn eigen meubel met een kleurmeester stof laten bekleden?
Het is mogelijk om een losse kussenhoes te bestellen voor uw meubels die een afneembare hoes hebben bijvoorbeeld je Ikea stoel of bank. Je oude hoes wordt als patroon, gebruikt voor de nieuwe hoes zodat je bank herbekleed kan worden met een stof van kleurmeester.nl. Neem contact met ons op om de mogelijkheden te bespreken.

Wat zijn de onderhoud en wasvoorschriften?
De speciale acryl buitenstoffen zijn kleurhoudend, vochtwerend en hebben een speciale vlekken werende finish. Even afborstelen met een zachte borstel, water en een milde zeep voor het onderhoud is voldoende. Wassen kan op 30 graden, laten drogen aan de lucht, daarna strijken om de finish opnieuw te activeren, zonder stoom.

Neem de tafelkleden of stof met een coating/ acryl laag na elk gebruik met spons, water met milde zeep af en wrijf droog met een doek. Bij hardnekkige vlekken zoals wijn, koffie en tomatensaus, het tafelkleed direct schoonmaken. Verf en inktvlekken zijn vaak onuitwisbaar. Onderhoud je je kleed zoals hierboven beschreven dan is het niet nodig om het tafelkleed vaak te wassen, 2 x per jaar is voldoende. Wassen op 30 graden, zonder wasverzachter, centrifugeer op lage snelheid en laat de stof aan de lucht drogen. Strijken aan de onbehandelde stof (niet glansende) zijde op ´katoen´stand.

Was de stof/product van 100% katoen de eerste keer met een koud wolprogramma zonder waspoeder. Vervolgens wassen op een normaal programma op 30 graden, met een beetje waspoeder. Liever niet of centrifugeren op lage stand. Haal de wasmachine zo snel mogelijk leeg aan het einde van het einde programma. Aan de lucht laten drogen, niet in de droogtrommel, strijken op katoen stand. Bij de eerste wasbeurt krimpt de stof gemiddeld 10% in de lengte van de stof en 4 % in de breedte. De vervolg wasbeurten kunt je op max 60 graden wassen. Voor gordijnen raden we chemische reiniging aan.

Klik hier om de wasvoorschriften te downloaden.

Hoe behandel ik een vlek in de stof?
We raden aan om vlekken liefst direct aan te pakken. Verwijder eerst vaste bestanddelen zo veel mogelijk. Leg daarna een vochtige theedoek op de vlek en laat de doek drogen. De theedoek trekt door zijn absorberende werking een belangrijk deel van de vlek uit de bekleding. Herhaal dit totdat de vlek niet meer afgeeft. Als je een reinigingsmiddel gaat gebruiken, probeer het middel dan eerst uit op een plek die niet in het zicht is. Let op: nooit gaan schrobben of wrijven op de vlek. Hierdoor ontstaan onherstelbare beschadigingen aan het weefsel.

Kan ik mijn product retourneren?
Je hebt het recht je bestelling tot 14 dagen na ontvangst zonder opgave van reden te annuleren.Let op! Dit is alleen van toepassing bij producten die niet op maat geknipt zijn of op maat gemaakt zijn. Op maat geknipte/gemaakte artikelen zijn uitgezonderd van het herroepingsrecht. Deze producten hebben immers duidelijk een persoonlijk karakter en werden vervaardigd volgens de specificaties van de klant.


Je hebt na annulering nogmaals 14 dagen om je product retour te sturen. Je krijgt dan het volledige orderbedrag inclusief verzendkosten gecrediteerd. Enkel de kosten voor retour van je thuis naar de webwinkel zijn voor eigen rekening. Deze kosten bedragen circa € 6,95 per pakket, raadpleeg voor de exacte tarieven de website van je vervoerder.

Indien je gebruik maakt van je herroepingsrecht, zal het product met alle geleverde toebehoren en – indien redelijkerwijze mogelijk – in de originele staat en verpakking aan kleurmeester.nl geretourneerd worden. De te retourneren producten mogen niet gewassen, gestreken of anderszins behandeld zijn. Om gebruik te maken van dit recht kun je contact met ons opnemen via info@kleurmeester.nl of middels het retourformulier. Wij zullen de retourzending bevestigen, waarna je het product kunt terugsturen. Wij zullen vervolgens het verschuldigde orderbedrag binnen 14 dagen na aanmelding van je retour terugstorten mits het product reeds in goede orde retour ontvangen is.

Ik heb een vraag/klacht, wat nu?
In geval van vragen kun je ons uiteraard bellen of mailen, we zullen zo snel mogelijk reageren op je vraag. Mocht je een klacht hebben dan vragen we je contact met ons op te nemen. We zullen altijd samen naar een passende oplossing zoeken.


Leidt dit onverhoopt niet tot een oplossing, dan is het mogelijk om het geschil aan te melden voor bemiddeling via Stichting WebwinkelKeur. Vanaf 15 februari 2016 is het voor consumenten in de EU ook mogelijk om klachten aan te melden via het ODR platform van de Europese Commissie. Dit ODR platform is te vinden op http://ec.europa.eu/odr . Wanneer je klacht nog niet elders in behandeling is dan staat het je vrij om uw klacht te deponeren via het platform van de Europese Unie.